Prve mestrualne uloške žene nisu željele kupovati jer ih je bilo sram tražiti ih u trgovinama

Menstrualni ulošci su najpopularniji i najrašireniji proizvod osobne higijene u žena tijekom mjesečnog ciklusa. Popularnost menstrualnih uložaka pred svim ostalim proizvodima osobne higijene tijekom mjesečnog ciklusa leži u činjenici lagane uporabe, te pouzdanog sredstva zaštite, što je jedan od imperativa i Gentle day uložaka.

Prvi menstrualni ulošci spominju se u antičkoj Grčkoj, a povijesničari smatraju da su tada korišteni materijali od različitih tkanina kako bi apsorbirali menstrualnu krv tijekom ciklusa.

Prije no što su menstrualni ulošci doživjeli današnji oblik i teksturu, za mjesečne cikluse korišteni su različiti materijali poput krpa, zečijeg krzna, nerijetko sušene trave ili ovčije vune, koji su se slagali u slojevima te stavljali u ženske gaćice kako bi prevenirali menstrualno krvarenje.

Prvi menstrualni ulošci, koji su sadržavali komprimirane tkanine pojavili su se u bolnicama, a kreirale su ih medicinske sestre. Primarno kako bi zaustavljali krvarenja kod otvorenih rana nastalih tijekom oružanih sukoba. No, praktičnost primjene s ranjenih muškaraca prenijela se kod žena tijekom menstrualnih ciklusa, dokazujući bolju moć upijanja od bilo kojeg materijala do tada.

Tako se nastanak prvog menstrualnog uloška pripisuje medicinskim sestrama u francuskoj koji su koristili bandažu napravljenu od gusto tkane ovčje vune. Navedeni materijal imao je dobru moć upijanja, a bilo ga je relativno jeftino napraviti kako bi se nakon uporabe mogao baciti.

No, prva komercijalna proizvodnja menstrualnih uložaka krenut će tek 1888 godine. Tvrtka  Johnson & Johnson smatra se inicijatorom prvih modernih menstrualnih uložaka koji su plasirani na tržište 1896 godine isključivo kao intimni proizvod za žene te je i nosio takav naziv.

No, žene su imale dugo vremena veliku nelagodu kupovati navedeni proizvod te su se stidjele tražiti uloške u trgovinama, u kojima su pretežno prodaju obavljali muškarci. Stoga je proizvođač odlučio promijeniti naziv uložaka u Nupak, čime je ženama bilo dobro znano za što služi, a da nisu morale objašnjavati namjenu proizvoda prilikom kupnje kako bi ga nabavile.

No, iako su bili sveprisutni u trgovinama, menstrualni ulošci su bili jako skupi i dostupni samo ženama iz bogatih obitelji. One siromašnije i nadalje su se koristile tradicionalnim metodama intimne higijene, uporabom krpa i vune.

I nadalje je vladao veliki sram prilikom kupovine uložaka, pa su neke trgovine imale posebne kutije u koje se stavljao novac za uloške, a iz druge su se kutije uzimali proizvodi, bez da je žena morala tražiti osoblje trgovine da joj pomogne. Prošla su cijela desetljeća dok nije demistificirana kupovina uložaka i dok njihova nabavka za žensku intimnu higijenu nije postala sasvim normalna i uobičajena.

Prva veća revolucija u proizvodnji uložaka dogodila se 1980-te godine kada je uvedena samoljepljiva traka na poleđini uloška koja se stavlja izravno na gaćice kako bi se spriječilo pomjeranje uloška. Nakon ovog revolucionarnog pomaka, nastajali su brojni inovatorski pomaci, posebice u debljini, moći upijanja i sastavu uložaka, kao i kreiranju takozvanih „krilaca“ koji stabiliziraju uložak u gaćicama i sprečavaju bilo kakvo njegovo gibanje.

Kliknite ovdje i probajte Gentle Day proizvode

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.